Saturday, December 5, 2009

hARI yANG pANJANG....

My today Diary...(hari ni aku cuti, husband pun cuti)

8.30 am:
Keluar rumah menuju ke Damansara...jalan Jem Giler.. perjalanan yang 1/2 jam jadi 2 jam. Lokasi dituju: Atria Shopping Centre .. hari ni Corelle Warehouse Sale dik Non... saja melihat2 apa yang menarik. Sampai Sana pkl 11 pagi. aku tgk makcik2 dah ramai pakat2 borong.
Apa Yang aku rembat: adalah sikit loose item...dan 1 set corning ware dan set cawan. Harga agak mahal utk corelle set bermula RM 450+ ..Cari dinner plate utk shadow iris tak de. dapat 3 biji jer dinner plate tapi bunga lain. lepas tapis2 terbang gak ler beberapa keping note 50.00

1.00 pm:
Lunch kat Atria gak. Lapo dah pagi tadi tak breakfast...

2.30 pm:
Dari Damansara singgah kat opis kat Sg Buloh jap nak jumpa member amik bahan2 utk sirih junjung. Dia suruh buatkan sireh junjung tunang adik dia esok. lepak jap kat opis sambil tunggu member beli bunga .

3.30 pm
singgah kedai borong beli goodies item utk goodies pack esok. Esok kami akan together-gether 20 keta ke Cameron highland. sebab hubby yang urus maka secara tak langsung isterinya pun terlibat sama.

4.00 pm:
Pergi Selayang plak tgk showroom Ceramic World White Horse. Survey2 tiles kekononnya utk umah. Hujan renyai dari pagi masih lagi belum berhenti. Pusing2 dalam tu terliur jer tgk dia punya design. Harga boleh tahanlah mahalnya...bila berkira-kira tak cukup ngan jari lari bajet woi..

5.00 pm
Keluar dari Ceramic World singgah kat bukit Lagong tgk apa yang ada. Tak penah singgah lagi tempat perkelahan nih...sajer jer tak turun pun...boleh juga ni jadi port mandi manda ni.. sebab landai sesuai bawak budak-budak.

5.30 pm
Sampai kat Sg buloh jap kat kedai bunga cantik (nama kedai ni 'kedai cantik') beli pelilit ijo dengan dawai. PAstu gi minum sambil pekena roti canai. Ok malam tak yah masak dah...

6.00 pm
Baru sampai rumah. Ermm.. macam kerja gak hari ni keluar pagi balik petang...
Sampai2 rumah terus rendam span dalam air. Aku janji nak deliver sireh tu malam ni jugak sebab esok aku dah keluar pagi2 tak sempat nak deliver pagi.

Aku kena bongkar balik tools yang tah kat mana aku letak. Lepas dah susun2 sireh erm... bakul tu macam besor sangat sireh plak ngam2 jer,,so aku maximizekan semua daun dan bunga yang ada.. erm..siap juga..cantik (puji pujian harus diberikan pada diri sendiri). Sementara aku buat gubahan sirih tadi hubby sibuk packing goodies pack. Semalam aku dah lukiskan artwork kat atas mug sebagai cenderehati bagi kat orang2 yang gi cameron esok. dah macam kedai cenderamata kat Central Market dah.

9.00 pm
call member kata nak deliver sireh, sambil tu nak keluar isi minyak kereta, top up touch n go serta keluarkan $$$. kebetulan member pun nak keluar so jumpa kat luar jer.
Member sangat suke :) bila tgk gubahan tu. saya pun sangat suka dia happy.

erm...balik rumah kemas rumah yang tadi tgh bersepah... kemas baju nak bawak esok ala kadar sebab pergi 1 malam jer.

Buka laptop update blog.. samapi sekarang pkl 3 pagi aku masih belum tido...besok nak bangun pagi bye....

No comments: